ככל שעובר הזמן, נדמה שמלחמת ההישרדות של העסקים מחריפה וכל עסק בתחומו מנסה למצוא פרצות חדשות לשיווק כדי להבטיח את קיומו בענף. אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור עסקים, בין אם קטנים ובין אם בינוניים הוא בתקציבים לפרסום ושיווק כאשר גם בימים שאינם ימי הישרדות, לא גדולים במיוחד.
האפשרויות הרבות העומדות מול עסקים לשיווק באינטרנט הוא למעשה הזדמנות ענקית לנסות ולעבור תהליך יזום המתמקד בגיוס לקוחות חדשים והרחבת הפעילות לשווקים מגוונים יותר. השיווק ברשת מציע מגוון ערוצים וזירות להשתלבות עסקים במגוון תחומם לצורך קידום, הרחבת הפעילות, גיוס לקוחות חדשים והתנסות בתחומים נוספים, בנוסף ניתן להתמודד עם ניהול משברים באופן יעיל יותר וגם להיות כמערך שירות לקוחות ישיר ללקוחות הנוכחיים בעלות נורמלית, ללא הוצאות נוספות, וישנן זירות שהן גם ללא עלות כלל. לשם כך, כל מנהל, יזם או איש שיווק חייב לבחון היטב מה מתאים לעסק שלו וכך לבנות עצמו בהתאם מבחינת מהלכים שיווקיים כדי להטות את סיכויי ההצלחה לטובתו.
היות ואף אחד מאיתנו לא רוצה לצאת שרלטן, כדי שלכל תחום ועסק יתאפיינו המאפיינים הייחודיים שלהם מבחינת השיווק באינטרנט. לעסקים שירותיים "קל" יותר לבצע שיווק באינטרנט וזו הסיבה שצריך לבחון היטב את העסק ואת מטרותיו לצורך ההליך השיווקי. איך השיווק ברשת משרת את העסק בצורה הטובה ביותר מבחינת התדמית, מידע, מכירות, שירות וכד'? לאחר שעומדים על הדיוקים הללו יש לבנות קונספט שיווק ולהחליט באיזה זירות להתמקצע. עסקים שמרגישים שקשה להם להחליט היכן להשתלב, מומחץ כי יעזרו באנשי מקצוע ולא ירימו ידיים מהשיווק ברשת. כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בעלי רקע שיווקי או עסקי, ולא אנשי טכנולוגיה.
אם בוחנים היטב את ערוצי השיווק באינטרנט, הערוצים המבוססים על חיפושים ותוכן הם הערוצים הנגישים יותר לרוב העסקים היות והם מאפשרים פעילות רחבה ואפקטיבית, חלקם עם עלות לא יקרה וחלקם ללא עלות כלל. לכן, יש צורך להתמקד בשלב ראשון בשלושה ערוצים עיקריים:
• לוחות מודעות, פורטלים ואינדקסים באינטרנט.
• מנועי חיפוש.
• זירות תוכן ורשתות חברתיות.
שלושת הערוצים הללו יהוו קרקע לפעילות רחבה מהצד העסקי והשיווקי ובעלות נמוכה, או ללא עלות כלל. יש בהם יכולת מוכחת וברורה להנבת תוצאות עסקיות ברמת גיוס לקוחות חדשים.
שיווק ברשת באמצעות לוח מודעות, אינדקס ופורטלים שונים:
אנחנו בעידן שבו ישנן כל כך הרבה אפשרויות לצור שיווק ברשת. עשרות אתריםהמעניקים פלטפורמה של לוחות מודעות, אינדקסים בנושאים שונים ומגוונים ורבים מהם מאפשרים גם להכניס מודעה או שתיים בחינם, אלו הפלטפורמות שאנחנו מחפשים. יכול להיות שחלק מהן יתמחו יותר או פחות בתחומי השיווק ברשת השונים, אבל בגדול, האינדקסים השונים יתנו לכם פתרון נהדר לצעד הראשוני לשיווק ברשת.
אם אתם ממש בצעד הראשוני ומעוניינים לחקור את נושא ערוצי השיווק ברשת, התחילו עם אתר netex בו ישנה גישה מאד נוחה וממוקדת לרוב האתרים בארץ. חפשו לוחות או אינדקסים, ואל תשכחו שרישום חינם יהיה יעיל בשלב זה.
עם איזה מנוע חיפוש כדאי לכם להתחיל?
בישראל מנועי החיפוש הכי פופולריים הם גוגל, YNET ו-וואלה, פעילות נכונה על מנועי החיפוש הללו יעניקו לכם נוכחות חזקה במנועי חיפוש אחרים.
על פי מה גוגל בוחן ומדרג אתר?
• שקיפות טכנולוגית זה חשוב – גוגל הוא למעשה תכנה שיודעת לאתר ולהבין רק טקסט ולכן צריך להקפיד שהאתר שלנו מכיל מלל שגוגל יכול לקרוא. תמונות, סרטונים, PDF או קבצי פלאש המכילים טקסט הם לא משהו שגוגל יכול לקרוא, ולכן הוא לא ייחס להם חשיבות.
• רלוונטיות היא מהותית – מושגי החיפוש בהם אנחנו משתמשים הם אלו שאנחנו רוצים שדרכם יגיעו אלינו באופן וביחס מסוים לפי הטקסט שגוגל קורא. משמע, אם אנחנו מעוניינים שגולשים שמחפשים שיווק באינטרנט יגיעו אלינו המושג עצמו 'שיווק באינטרנט' צריך להיות בתוך הטקסט שלנו באתר כל אחת ל50 מילים. על המושגים שלכם יש צורך להחליט מראש ובהתאם לכך לסגור את הטקסט לאתר.
• מאפיין החשיבות – הגורם המכריע למעשה הם קישורים חד כיווניים אשר מפנים לאתר שלכם ונתפסים על ידי גוגל כחשובים (PR). לצורך העניין, קישור ממאמרים, מקבוצת דיון, פורומים ורשתות חברתיות הם בעלי חשיבות.
איפה אפשר להשתלב מבחינת תוכן ורשתות חברתיות
זירות התוכן נותנות לנו אופציה לקדם ולשווק מומחיות, בין אם מדובר בעסק שנותן שירותים או בעסק המוכר מוצר כלשהו. על פי מחקרים, מעל לתשעים אחוז מהגולשים עולים לרשת לצורך התחלת הגלישה במנועי חיפוש אחר מידע כלשהו. זו הזדמנות נהדרת לבלוט ולהיות רלוונטי, כך קל יותר לזנק למקום ריאלי במנוע החיפוש דרך טקסט של מאמר או כל פריט תוכן שנכתב נכון ומגיע מתוך אתרי המאמרים, הרשת החברתית או זירת תוכן מתקדמת כלשהי שמסייעת באיתור האתר שלכם. זירות תוכן אשר מאפשרות לכם ליצור קישור לאתר מחזקות את האתר וגם מסייעות לטווח הרחוק לקדם את המיקום שלו במנוע החיפוש. זהו אוצר שיווקי אמיתי, ממש כמו מוניטין בפי הלקוחות.
איך עושים את זה?
זהו את זירות התוכן המתאימות לכם, עבור מאמרים ישנם אתרי מאמרים מיוחדים אליהם אפשר להעלות טקסטים. בנושא הרשתות החברתיות, קיימות פלטפורמות (כמו קפה דה מרקר) המעניקות את היכולת לחזק את האתר שלכם דרך טקסט. זירות כמו פורטל עסקים, תרמיקס ועוד, וכמובן netex).
חשוב לזכור, כללי המשחק בזירות התוכן שונים מזירות הפרסום או קידום המכירות שאתם מכירים. כאן ממש יש צורך להוכיח את המומחיות באמצעות מעורבות תגובתית ומקצועית, והתהליך לוקח זמן רב ולכן נדרשת סבלנות. נכון שערוצים אלו הם בחינם, ונדרשת יצירתיות והשקעה, אך המאמץ מאד משתלם! בהצלחה!